Tuesday 10 January 2012

JJCM - Gerai Mee Goreng Sotong Powerrr

Salam Diaries...

Ini salah satu antara entry2 yang terbengkalai untuk dipublishkan...Macam biasalah, disebabkan kemalasan nak transfer gambar ke komputer - jawabnya tertangguhlah dia...

Ok2...berbalik pada entry kali nie iaitu JJCM atau nama penuhnya - jalan jalan cari makan...kali nie aku nak kongsi pengalaman aku makan kat satu gerai makan yang boleh kata agak popular dikalangan orang2 yang dok kat area UiTM Shah Alam...apa nama gerai tue???

-Gerai Mee Goreng Sotong Powerrr-

Gerai nie terletak betul2 kat sebelah KFC yang dekat dgn pintu masuk UiTM tu..Kalu kauorg budak UiTM tapi kata tak tau pasal gerai nie, memang xpanjang umurlah kauorg...huhuhhuhuhu...gurau jerr...jangan marah yer... kalu ikutkan aku pun xtau pasal kewujudan gerai nie...hehehhehehe (xpelh, aku bukan student UiTM & aku pun xdok kat Shah Alam..)aku tahu pasal gerai nie masa tengok rancangan JJCM kat TV3...

Kat gerai nie, dia xbanyak menu pun...ada 4 menu je dan yang penting kauorg tak perlu nak melilau cari menu sebab menu dah siap ditampal atas meja...

-Menu-
Masa aku dgn MIS pergi gerai tue - hari Jumaat malam...memang penuhlah orang...terpaksa tunggu meja plak...tambah plak tempat dia memang kecil...ala2 gerai yang ada kat hentian puduraya tu...dan mungkin disebabkan gerai nie dah kuar dlm JJCM TV3, maka ramailah orang yang datang untuk mencubanya termasuklah aku...Ikutkan malam tue, nak order jer keempat2 menu yang ada tapi tup2 -- "Bang, yang ada cuma Mee Goreng Sotong jer..Yang lain2 suma dah habis..."--huhuhuhuuu...xder rezeki aku...Maka aku dgn MIS pun order jelh Mee Goreng Sotong Powerrr tue...

- Mee Goreng Sotong Powerrr - 
Kat dalam mee dia cuma ada tauhu jer..Sambal sotong dia boleh tahan pedas jugaklah....Air plak, lebih kurang sama jer dgn gerai 2 makan yang lain...cuma yang special kat cni - ABC (lupa nama daa...)

ABC + ais krim
Overall, oklah...bukan nak kata makan kat sana xsedap tapi sok paginya aku dgn MIS - dua2 cirit birit... Penangan sambal sotong dgn ABC...Tapi kalu kauorg rasa nak try, digalakkan..mcm aku cakap tadilah, maybe sebab gerai nie dah masuk tv, semua org nak try - maka adalah yang terkurang & terlebih...

See Ya...



No comments:

Post a Comment