Tuesday 17 January 2012

Geram!!

Salam Diaries...

Hari nie memang aku geram sangat...Geram dgn siapa???geram dgn kakitangan kerajaan @ goverment worker...kauorg pernah tak deal dgn kakitangan kerajaan???agak2 mcmana layanan diaorg kat kauorg??? ok ke tak ok???

Nak dijadikan cerita, aku diminta oleh my boss utk tel jabatan kerajaan nie utk dapatkan surat approval dari diaorg...dahlah dari semlm aku tried called tapi hampeh...langsung x berjawab...jadi hari nie pagi2, sampai2 jer aku kat office terus aku telefon...akhirnya berjawab tapi xmembantu jugak...diberinya aku nombor lain utk didail...dail punya dail, langsung xberjawab jugak...asyik tranfer ke operator...aku rasa operator tue pun dah malas nak layan sebab aku asyik telefon jer...last2 aku tinggal pesanan kat operator tu..

Tapi aku tetap dail nombor pegawai tue dan nasib baik - berjawab...yang wat aku geram sangat - nama jer pegawai tapi xfaham bahasa!!!...mana taknya, aku telefon cuma untuk minta dia faxkan surat approval tue kat aku...itu jer...yang dia pergi membebel panjang lebar sampai tanya aku balik samada aku faham ke tak dgn perjelasan dia tue, apa kes???seolah2 dia nak marahkan aku balik...kalu ikut hati, nak saja aku tengking pegawai yang xfaham bahasa tue...nama jer pegawai tapi hampeh!!!

Yang wat aku lagi bengang, bila aku bagi no fax dept aku kat dia - minta dia faxkan kat nombor tue...dia boleh bantai tanya - kalu dia fax kat nombor yang aku bagi, adakah surat tue akan sampai dekat orang yang tulis surat ni (maksudnya my boss lorr..)??apa kejadah soalan tue dia tanya???kalu aku xder kaitan dgn surat tue, xder maknanya aku bersusah payah dok mendail nombor dia the whole...

Memang susahlah kalu berurusan dgn orang kerajaan nie...dahlah malas wat kerja, banyak songeh pulak tue...patutlah kakitangan kerajaan nie xmaju, xberkembang..mana taknya, masuk kerja kul 8am, kul 9am kuar minum kat kafetaria@mana 2 kedai kopi yang berdekatan, lepak2, gosip2...bila kerja nak siap...politik jer lebih...

P/s : Maaf kalu ada kakitangan kerajaan yang baca blog nie terasa dgn kenyataan aku nie...Memang ada yang ok, rajin, xbanyak songeh tapi xramai n susah nak jumpa...Nie komen ikhlas berdasarkan dari pemerhatian aku selama berurusan dgn kerajaan...

See Ya...

No comments:

Post a Comment