Tuesday 28 February 2012

Tengok Wayang - Adnan Sempit 2

Salam Diaries,

Last weekend, hari Sabtu aku dengan MIS merayau-rayau dekat Viva Home...tahu tak apa itu Viva Home??Tak tahu???tak pernah dengar ek??? sebetulnya Viva Home nama shopping complex yang baru beroperasi kat Jalan Loke Yew dekat-dekat dengan bulatan Chan Sow Ling (salah eja rasanya nie...)...alaa bangunan lama yang terletak tepi jalan nak ke Cheras, Taman Connought tue...lagi satu dia dekat dengan LRT Taman Miharja...tak tahu lagi kat mana???pandai2lah kauorang google kat internet...

Sebetulnya aku ajak MIS kesana sebab nak tengok pameran kucing...dah puas tengok kucing-kucing yang begitu comel, yang rasa geram sangat nak peluk, cium (sori tak sempat ambik gmbar sbb org ramai kot) kitaorg pun berjalan-jalanlah kat dlm kompleks tue...boleh tahan besar jugaklah tapi tak meriah sangat...maybe tempat tu still baru dan lagi satu tak berapa strategik kot kat situ...dah berjalan-jalan barulah kitaorg tahu kat situ ada panggung wayang MBO...dan akhirnya MIS ajaklah menonton Adnan Sempit2...orang tak ramai pun jadi tak payah risau pasal seat...

Honestly aku cakap, yang aku lagi suka Adnan Sempit satu....memang aku jenis yang susah nak terima sekuel filem-filem Melayu nie...tak tahulah kenapa...tapi apapun Adnan Sempit 2 tetap menghiburkan... yang paling tak boleh blah bila part Intan Ladyana dgn Sam mengelar diri mereka sebagai 'papa' & 'mama'...itu yang bagi aku lawak sikitlah...kauorg pun mesti dapat bayangkan...dengan muka sengal Sam lepas tue panggil mama papa...huhuhhuuu...

Kemunculan watak sepupu Intan (lupalah nama dia) mungkin lakonan dia boleh diperkemaskan lagi pada masa akan datang...sebab first filem kot jadi impak dia tak berapa...lagi satu watak minah rempit yang ditonjolkan dalam satu babak...tak tahulah apa motif sebenar watak tu diwujudkan...rasanya tak sesuai kot watak minah rempit ditonjolkan sebagai perempuan yang menutup aurat (even dia tak pakai tudung labuh)...watak-watak pembantu lain macam watak Yana, Along dgn Angah Raja Lawak tak der apa yang boleh dicomplaint...

Sofar, bolehlah kalu sesiapa yang nak relief tension, bolehlah layan cerita ni...tapikan rasa-rasanya memang tue ajelah cerita Melayu yang tengah dok tayang sekarang...kalau ada pun 1 Mac nnti kot...apapun selamat menonton...

P/s : maybe this is first and last kot aku pergi tengok wayang kat MBO...kenapa? seat dia tak best langsung..bagi orang yang kurang ketinggian macam aku memang tak seronok...seat dia mcm duduk kat dalam kapal terbang...lepas tue skrin kat atas kepala...huuhuuuuu...

See Ya...

No comments:

Post a Comment