Friday 16 December 2011

English?? @ Bahasa Melayu jer???

Salam Diaries,

This whole week, memang minggu yang membosankan...why???My boss on annual leave - she's going to overseas which means LANGKAWI...Hehhehehe...Dahlah kerja macam aku jenis yang xbanyak kerja tapi kalu bos aku xder lagilah bosan...

Ok, berbalik pada tajuk entry kali nie...English@Bahasa Melayu...Disebabkan memang aku xder kerja jadi aku ber'google' kat internet - baca blog2 yang famous2 kat Malaysia atau maybe famous kat Asia jugak...Dalam kebanyakkan blog2 yang aku baca tue, kebanyakkannya menggunakan dua bahasa nie (include aku jugak, hehehehe)...Kekadang aku terfikir juga, perlu ke aku menggunakan dua2 bahasa dalam setiap penulisan entry aku nie...Yelah nak kata aku nie terror Bahasa Inggeris pun tak sangat...tapi bolehlahhh...atau lebih baik aku guna jelah Bahasa Melayu jer...

Tapi kekadang aku rasa  sedikit cemburu juga (cemburu yang baik, ok...) bila dok baca blog2 blogger kat Malaysia yang famous2 nie...Sebab diaorg bila tulis dalam English, memang terror...Kalau dari segi umur, diaorg memang muda dari aku...(dah tua ke aku nie???) Maybe didikan yang diaorg terima dari family memang yang terbaik (almost all of them golongan yang berada/kaya)...Tapi tak boleh cakap jugak sebab ada jer golongan2 yangs sederhana boleh terror cakap English...Didikan yang bagus dari awal, dari kanak2 sebetulnya faktor utama...Cam kata pepatah - Melentur Buluh Biar Dari Rebungnya -

Rasanya aku akan terus menggunakan Bahasa Melayu dalam penulisan blog nie...Kalu ada terselit sikit2 English tue, boleh dimaafkan...Dengan cara nie, kita boleh memperbaiki lagi kemahiran utk menulis & bercakap dalam English...Apapun hargailah Bahasa Kebangsaan Kita - Bahasa Melayu...(mcm iklan plak...huhuhuhu...)

(P/s : Entry yang mana motifnyer entah apa2 entah...)
See Ya...

No comments:

Post a Comment