Wednesday 28 September 2011

JJCM - Sekinchang Ikan Bakar

Salam Diaries...


Terasa kali nie nak citer pasal 'Restoren Sekinchang Ikan Bakar'...hehehhe...boleh kata nak promote jugaklah even xder share skalipun...kauorg pernah makan kat sana tak???hari Ahad lepas (19 Sept) aku dgn MIS pergi makan kat restoren nie yang terletak kat Sunway Giza(berdekatan dgn Giant Hypermarket Kota Damansara)...sebetulnya kitaorg dah lama dah nak gie makan kat restoren nie tapi asyik xdapat jer...dan akhirnya Ahad hari tue termakbullah keinginan kitaorg...


Kat sana 'main course' dia mestilah ikan bakar...dah nama restoren pun ikan bakar...apa daaa.. hari tue kitaorg ambik ikan Kerapu dgn 2 sotong...mula2 tue nak ambik ikan bawal tapi sebab dah biasa sgt makan ikan bawal, ikan kerapu jadi pilihan kitaorg...harga utk seekor ikan bergantung pada harga pasaran semasa...hari tue ikan kerapu kitaorg harga RM7 segram, jadi ikan kitaorg 0.3kg je mknanya harga ikan kitaorg RM21... sotong plak RM10 seekor...BOLEH TAHANKAN HARGA DIA... :)


Ikan dgn sotong tue dibakar dgn sejenis sos tradisi diaorglah kot...boleh tahanlah sos tue.. Takkan mkn ikan bakar je kot???Eh, eh...saborlah sikit...selain ikan dgn sotong bakar, semestinya ada nasi dan yg paling penting disediakan bersama ulam-ulaman yang fresh (if tak nak pun tak per) beserta 3 jenis sambal - sambal belacan, kicap berlada dgn cili giling kot??hehehee...kitaorg jugak minta 1 sup ayam...utk air plak kitaorg order Epal Asam Boi (aku punya) dgn tembikai laici (MIS punya)...kenyanggggg....


Mesti kauorg tetiba rasa kelaparankan baca entry nie...hehehhehe...aku pun sama...huhuuhu..
terasa nak bawak family aku gie makan kat sana someday...Inyaallah...oklah rasanya setakat nie jerlh entry kali nie...bila aku dgn MIS pergi makan kat tempat2 menarik lagi lepas nie aku akan update kat blog nie...
Licin...
See Ya...

No comments:

Post a Comment