Tuesday 15 November 2011

Pergi Kerja - tak mandi!!

Salam Diaries,


Baca tajuk kat atas pun dah macam teruk kan???sebetulnya nak kongsi 1 experience dgn kauorang suma pasal tajuk entry nie...kauorang pernah tak gie kerja dengan x mandi???hehehehhe...untuk pertama kalinya dalam hidup aku, pergi kerja dengan xmandi...yang sempat wat cuma gosok gigi, basuh muka & lap badan dengan tuala basah...tue jerlah...


Teruknyer???Ek'eleh, macamlah kauorang xpernah wat...nak dijadikan cerita, dat morning aku bangun mcm biasalah, dah siap kemas katil terus capai towel n terus menuju ke bilik air...masa tue one of my housemate baru jer siap mandi...sampai2 kat bilik air, tengok kat dlm baldi tadahan - empty...dan yang paling aku terharu-biru, buka pili air xder...jawabnya that morning umah aku XDER AIR...


Memang rasa masa tue sedih sangat..dahlah dh lambat, air plak xder...sampai hati diaorg xtinggalkan sikit pun air untuk aku, boleh wat basuh badan dengan sekali jirusan pun kira jadilah..ini tidak lansung xditinggalkan...aku pun ke sinki, nasib baik kat situ ada air lagi jadi dapatlah aku tadah untuk wat gosok gigi n basuh muka...kesian kan!!!


Dan kesimpulan ceritanya, aku pergi kerja dengan xmandi...nasib baikla xberbau... hehehhehehe... yelah xder orang pandang aku pelik pun maknanya xberbaulah...the moral of the story, lepas nie aku kena beli 1 baldi untuk simpanan air...manalah tau kot2 lepas nie terjadi lagi kes macam nie...sekurang2nya aku dapatlah basuh badan aku sikit...


Tapi yang penting, sifat pentingkan diri sendiri harus dipupuk sebaik saja baldi untuk simpanan air itu wujud...kenapa???sebab baldi tue aku yang beli, aku yang tadah dan isi air kat dalam, jadi simpanan tue untuk kegunaan aku sorang jer...bukan niat nak berdendam tapi disebabkan sentiasa mendahulukan orang lain sampai aku teraniaya macam nie...maafkan aku Tuhan...


See Ya...

No comments:

Post a Comment