Friday 7 December 2012

Tengok Wayang - Pontianak vs Orang Minyak


Salam Diaries,

Asyik story mory pasal bola jer...cam bosanlah plak kan...emmm kali nie nak review pasal wayang yang baru2 nie aku pergi tgk...rasanya dah berbulan2 aku tak tgk wayang nie...ingt2 yang pling last aku tgk citer ‘The Amazing Spiderman’...dan akhirnya pada 24 November hari tue, aku jejakkan kaki ke pawagan...niat hati masa tue nak tgk cite Hindustan lakonan Shah Rukh Khan – Jab Tak Haai Jaan...tapi malangnya tiket sold out...terpaksalah tukar plan tengok citer ‘Pontianak vs Orang Minyak’...watak utama dalam citer nie dilakonkan oleh Nabil (Pontianak) dgn Johan (Orang Minyak) dan diarahkan oleh Afdlin Shauki...

Bagi aku cerita nie kalau setakat nak release tension oklah...jalan cerita dia memang wat orang gelak jer memanjang...tengoklah sapa pulak pelakonnya...tapi bagi aku personally rasa sedikit terganggu dgn cara percakapan atau cara lontaran dialog dalam filem nie...taulah nak tunjuk konon2nya citer tue berlaku zaman dulu kala tapi cara percakapan diaorg bukannya mcm orang dulu kala tapi lebih kepada cara orang Indonesia bercakap...lebih baik guna jer bahasa Melayu yang betul (mcm kita cakap dlm seharian kita...)...lagi satu, teknik perceritaan dalam cerita dimana suara latar oleh Afdlin...itupun rasa sedikit terganggu...rasanya kalau tak der tukang pencerita lagi bagus kot....

Keseluruhannya memang cerita nie ok...maaflah kalau ada sapa2 yang tak setuju dgn pandangan aku nie...nie cuma pendapat peribadi aku jer...kiranya xderlah membazir duit, dgn beratur panjang utk beli tiket nie...


 

p/s : teringin sangat nak tgk Istanbul Aku Datang tapi dah tak der kat pawagan...kena pandai2lah ‘google’...emmmm...

No comments:

Post a Comment