Monday 4 August 2014

SS - One Step Closer


Hi Semua,

Alhamdullilah, akhirnya setelah 7 tahun menjalinkan hubungan cinta hubungan aku dengan MIS di ikat dengan 1 ikatan iaitu pertunangan...semuanya berlangsung pada raya puasa ke 2 iaitu 29 Julai 2014 di Dewan Sri Rambai, Paya Rambai Kelantan...

Ececeh..intro bukan main kan...sesaja jer buat intro macam nie sebab rasa macam dah lama tak menulis....rasanya aku memang xder bgth apa2 even bagi 'hint' kat kauorang semua yang aku akan bertunang...bukan xnak bgth tapi masalahnya benda nie semuanya last minute arrangement...ikutkan salasilah atau kronologi cerita, asalnya aku dengan MIS akan diijabkalbu pada 31 Ogos 2014 nnti...tapi tup2 family MIS ubah fikiran nak wat ikut adat...bincang punya bincang diaorang tetapkan tarikh pada hari raya ke 2 (seperti di atas)...

Kauorang ada rasa pelik tak??? Sebenarnya xderlah pelik sangat tapi yelah...diikutkan untuk perjalanan aku dengan MIS dlm menempuh gerbang perkahwinan, hampir semua perkara ditentukan oleh pihak lelaki sedangkan kami di pihak perempuan lebih banyak mengikut sahaja...

Nak dijadikan cerita, dahlah aku skrg dok seberang laut...memang stress jugaklah dlm nak arrange benda alah nie semua...nak harapkan family aku memang tak lah kan...maklumlah semuanya lelaki...kakak ipar pun susah nak harap...huhuhu...nasib baiklah ada si Aida...dialah yang banyak membantu aku dari A sampai Z...tapi bertunang jer kan???memanglah bertunang tapi aku kena pakai dewan (yang biasa2 utk seminar mcm tue) sebab al-maklumlah rumah aku kecik jer...plus family MIS dengarnya ramai yang nak datang...

Dah ada dewan confirm2lah nak pelamin, katering, photographer, pakaian bagai kan...emmmm....mmg menyusahkan sangat2...tapi dengan bantuan Aida semuanya ok...nasib baiklah dapat dewan plus pelamin pun kat butik pengantin sebelah dewan tue jer...katering plak terpaksalah menyusahkan mak aku...bayangkan raya pertama orang beraya, kitaorang bertukus-lumus memasak untuk esoknyer...

Oklah, malas dah nak citer panjang lebar...layan jelh gmbr2 yang dah di ambik pada hari kejadian...Oh ya, sebelum terlupa...Inyaallah kalu xder aral melintang, menegak maybe kitaorang naik pelamin tahun baru cina tahun depan (2015)...Tapi tuelah..dalam2 gembira dengan semua benda nie kitaorang satu family sedih sebab malam raya pertama tue Baba (abah aku) di masukkan ke wad...kesian sangat kat dia...terbayang2 kesungguhan, keinginan dia nak manage majlis pertunangan aku tue...al-maklumlah aku nie jelh sorang2 jer anak perempuan dia...memang sepanjang majlis aku kuatkan semangat...tapi jauh sudut hati aku 'terkesan' sebab Baba xder kat majlis...Ana doakan Baba cepat sembuh...Amin...

Last Minute Pelamin by Syaa Gaya Anggun

Hantaran : 7 (Perempuan) balas 5 (Lelaki)

Detik2 Kejadian

Alhamdullilah...First Step Dah Selesai :)



No comments:

Post a Comment