Tuesday 26 August 2014

Al-Fatihah untuk BABA

Assalamualaikum...

Dugaan yang berat utk aku hadapi pada mulanya tapi sekarang alhamdullilah aku mampu tabah untuk menempuhinya...Pada 24 Ogos 2014 (Ahad) bersamaan 28 shawal 1435 hijrah tepat jam 1.18am kami sekeluarga telah kehilangan KETUA KELUARGA iaitu BABA...setelah hampir 27 hari ditempatkan di hospital akhirnya BABA menghembuskan nafasnya yang terakhir disamping seluruh ahli keluarga kecuali aku...terkilan sgt2 sbb aku xsempat utk bersamanya utk kali terakhir...walaupun begitu aku bersyukur kerana masih diberi kesempatan utk menatap wajah dan mengucup dahinya utk kali terakhir....

Aku redha dgn permergiannya walaupun ketika itu aku tidak berada disisi bahkan di hari2 terakhir nya aku tidak sempat menemaninya...maafkan ana, BABA...Sedih itu memang tidak mampu aku ungkap dengan kata2...lagi2 bila mengenangkan yg aku akan menamatkan zaman bujang ku nanti...mmg menjadi impian aku sejak dulu - BABA menikahkan aku dengan bakal suami ku...tapi Tuhan semmgnya lebih menyayangi dia...

BABA...ana minta maaf sgt2 atas segala kesalahan dan kesilapan yang telah ana lakukan sepanjang hayat BABA..harap BABA memaafkan ana...semoga kita berjumpa di 'sana' nanti...Ya Tuhan..aku memohon kepadaMu agar cucurilah rahmat atas rph arwah BABA...ampunilah segala dosa2nya yang lalu dan tempatkanlah dia kalangan hamba2Mu yang beriman...AMIN...

No comments:

Post a Comment