Friday 4 January 2013

Selamat Tahun Baru - 2013



Salam Diaries,
 
Rasanya belum terlambat untuk aku wish ‘happy new year 2013’ untuk kauorang semua...macam biasalah bila menjelangnya tahun baru, kami di head office kena turun padang bekerja kat outlet2 Guardian yang terpilih..dan utk tahun nie aku pilih Guardian SS2...as usuallah sbb outlet nie dekat dgn rumah aku...hehehhehe...sepanjang tahun 2012, byk kenangan2 yang manis, pahit, masin, masam, tawar dan macam2 perasalah yang aku alami...jom kita re-cape balik semua peristiwa2 tersebut (antara yang masih segar dlm ingatan aku lah) :-

January – sambutan hari lahir besar-besaran utk kali terakhir..mmg aku dah simpan niat, bila umur aku cecah ‘tuttt’ aku akan buat sambutan hari lahir secara besar-besaran tapi tak adalah buat mcm kenduri nak kahwin...dan kali nie juga aku dpt present dari MIS yang paling gempak pernah aku terima iaitu ‘sport rim kereta’....gempak ke????

March – aku dapat panggilan temuduga dgn SPA..kira nie jawatan yang mmg sesuai dgn kelayakan yang aku ada...tapi itu bukan perkara yang aku nak ingat sangatlah...sehari sebelum interview, aku dapat tahu ‘sesuatu’ yang memang tak terjangka dek fikiran..yang memang aku tak sangka gara2 hubungan aku dgn MIS, orang tergamak lakukan ‘sesuatu’...maaf sangat2 aku tak boleh nak cerita detail sebab ianya akan meng’aib’kan orang lain...dan sbb prkara tersebut aku lalui saat interview dgn fikiran yang sangat berserabut...

May – Perkahwinan one of my best friend – T’hah...ada story disebalik majlis kahwin dia yang mana ada aku coretkan dlm blog sebelum nie...dlm bulan nie jugak Kelantan aka The Red Warrior berjaya menjulang piala FA...Masa pergi tgk match nie, aku pergi sorang2, naik LRT sorang2 lepas tue jumpa dgn kawan sekolah menengah lalu join dia...mmg seronok gila...dapat lepaskan ‘tension’ aku dgn MIS masa tue...

July – Guardian Pharmacist’s Day & Night 2012 – event ini merupakan kali kedua yang aku arrange...dan keseluruhannya aku rasa berjaya sangat2..yang paling penting, masa dinner semua orang cakap aku mcm ‘anak patung’...huhuhuuhuhu...maybe sbb baju yang aku pakai mlm tue kot...walaupun penat gilerrr tapi yang penting aku puas hati...kira lepas KPI diri sendiri...

August – It’s Ramadhan and Raya month...Guardian ada buat majlis berbuka puasa untuk HQ staff kat JW Marriot Hotel, Bukit Bintang....nak jadikan cerita aku dgn Kak Wan dgn Kak Yana boleh sesak kat area situ...kalau ikutkan kitaorang dah sampai kat situ on time tapi sebabkan tak jumpa kat mana hotel tue jadi kitaorg dok pusing bukit Bintang tue berulang-ulang kali sedangkan pada hakikatnya hotel tue mmg dah kat depan kitaorg (masa tue berhenti dok telefon orang lain & goggle tempat tue kat internet)...itu kisah Ramadhan, skrg kisah Raya pula...kali nie aku balik kampung sehari sebelum raya (mesti kauorg dah dpt agak mcmana situasi dia) dan ditemani oleh sorang officemate dgn jiran aku merangkap kawan aku sejak kecil...raya tahun lepas jatuh hari Ahad jadi hari Jumaat mlm aku gerak balik Kelantan...lepas ambik jiran aku tue, kira pukul 12 tgh mlm aku geraklah...bygkn dari Gombak ke Bentong yang selalunya ambik masa 40minit-sejam, mlm tue hampir 2 jam baru baru aku lepas tol Bentong...Fuhhh...ponat kaki den dok tokan2 brek...lepas jer Bentong, jalan dah smooth...lancar je bawak (berhenti pun setakat pergi toilet and bersahur) tapi sebaik sahaja masuk Gua Musang, yang lancar, yang smooth terus jadi mcm kura-kura...jalan jem terukkkk....setelah mengharungi perjalanan hampir 13 jam, akhirnya aku selamat smpi ke Kota Bharu...cipta sejarah untuk diri sendiri – aku tak tidur dalam tempoh 30 jam...disebabkan pengalaman tersebut masa time nak balik ke KL, kitaorg gerak  2 hari awal dan bertolak jam 6.00 pagi...

September – bulan kemuncak hubungan aku dgn MIS...tak mampu aku nak terang lebih detail tapi bila sampai masa aku akan bagitahu...bukan niat nak war2kan kisah hubungan tapi sekdr nak luahkan segla yang terbuku di hati...lagipun aku tak ada sesiapa utk dikongsi segala duka lara yang aku alami...

October – bulan nie boleh kata bulan sukan utk aku...mana tidaknya aku telah pergi menyaksikan perlawanan bola sepak liga Malaysia...tapi bukan semu pasukan (jgn salah faham plak...) aku pergi yang melibatkan pasukan The Red Warriors (TRW) jer...saat yang paling manis, aku menyaksikan secara langsung TRW menjulang piala Malaysia yang merupakan piala ketiga yang dimenangi utk tahun 2012...harap2 tahun 2013, TRW akan ulangi kejayaan tahun 2012...dalam dok kenangan manis tue, ada juga yang pahitnya...sehari sebelum perlawanan akhir, aku kemalangan kat Federal Highway...tak pasal2 kena saman RM300 sebab memandu laju dan menyebabkan kemalangan...kereta akulah yang teruk sampai kena masuk hospital hampir 2 minggu...mati kutu aku bila tak der kereta...terpksalah kuarkan belanja untuk sewa kereta...dan sejak kemalangan tu aku jadi seorang pemandu yang berhemah campur lembap (tapi tak der lah sampai bawak kereta mcm kura2)...lagi2 bila hujan lagilah terlampau ebrhemah aku drive...

November – sorang lagi kawan baik aku kahwin...yang nie mmg tak boleh blah...tak ada angin tak ada ribut tetiba hujan lebat... tup2 telefon suruh ambik cuti supaya dapat attend dia punya wedding...mcm2 hal kawan aku sorang nie..masa hujung2 bulan plak lagi tak terjangka – rumah sewa kitaorg banjir kilat...yang lagi tak boleh blah, banjir tue berlaku jam 1 pagi dan surut 1.30 pagi... kelam kabut kitaorg angkut barang letak tmpat tinggi...2 tahun dok rumah tu tak pernah2 banjir...bila cerita kan orang, dapat pula soalan – “PJ Old Town banjir?”..lagi satu, utk pertama kali dalam hidup aku dapat cabutan bertuah masa Annual Dinner company..

December – kelahiran Siti Nurkhalisha Qistina, anak kedua abang Long aku pada 05 Dec...bertambah lagi sorang ahli perempuan dalam keluarga aku...kalau dulu aku sorang jer perempuan (tolak mak aku...) tapi sekarang dah jadi 4 perempuan...

Rasanya itu sajalah peristiwa2 yang aku ingat sepanjang tahun 2012...harap tahun 2013 akan lebih bawa byk kejayaan dan kebaikan untuk aku dan keluarga...kebahagian???bahagia bersama keluarga dah memadai untuk aku dan secara jujurnya kebahagian utk diri sendiri, aku tak harapkan pun...janji aku happy, tak ganggu hidup orang sudahlah...kenapa ya, aku cakap macam nie???? biarlah jadi rahsia utk masa sekarang tapi boleh dikatakan aku melalui permulaan tahun baru dengan menyedihkan...

See Ya...

No comments:

Post a Comment