Tuesday 27 November 2012

Pertama Kali - dapat cabutan bertuah


Salam Diaries,

Pertama kali dalam hidup..setiap manusia yang hidup kat dunia nie mesti akan alami sesuatu perkarautk pertama kali dlm hidup diaorg..begitu jgaklah dgn aku..byk benda yg aku alami utk pertama kalinya..dan aku nak share kat sini satu perkara yg pertama kali aku alami...kalau ikutkan ceita nie dah lapuk dah..

Oklah...berblik pda landasan asal...pada 09 Nov 2012 (friday) company tempat aku keje tlh adakan Annual Dinner kat Mandarin Oriental Hotel (mmg tiap2 tahn wat kat ctu pun...)tema utk dinner kali nie adlh Malaysian Nite...sbbkan tema yg begitu mudah dan senang, aku just pakai kurung moden...masa otw nk ke hotel tue mmg aku dan pasang angan2/impian/harapan agar nama aku akan dicabut utk cabutan bertuah nanti..kalau ikutkn mmg slma ini nama aku tak prnah bertuah pun...bahkan kalu msuk contest apa2pun xprnah menang...huhuhuuhuuhu....sedih sangat....lagipun aku tak derlh menghrapkan hadiah2 yg grand - sekadar kipas meja jer, takpun cooler portable...kalau dapat aircond lagi best...hehehehhe...kenapa nak benda2 alah mcm nie?? Sbbnya kebetulan masa tue kipas kat bilik aku dah rosak...kalu dpt dah xpyh nak kuarkan duit utk beli...

Dan akhirnya, masa yg ditunggu pun tiba...masa tue aku sdg dok rnck berborak dgn Kak Nina (HR department) dan tiba2 nama aku dipanggil...mmg terkejut giler...dahlah nama pertama yg dicabut...tapi sdkit sedihlh sbb aku tak dpat hadiah yang aku nak...hohohohohohoh...mlm tue aku dpat mesin urut belakang brand OSIM...disebabkan aku tak guna jadi aku dah transfer benda alah tue ke kampung...tapi xperlh, kiranya utk pertama kali nama aku bertuah malam tue....winkkk!!!


No comments:

Post a Comment