Monday 21 May 2012

My Best Friend Wedding - T'hah


Salam Diaries,

Entry kedua dalam masa 1 hari...wah!!!..hebat2...tadi bukan main kata tak der benda nak kongsi...nie apa ke halnya tetiba ada 1 lagi entry yg muncul???hehehhehe...nak buat mcmana mood menulis tetiba je datang menjelma...

Ok, kalau tadi aku kongsi pasal bola sepak skrg aku nak kongsi pasal majlis perkahwinan one of my best friend – T’hah...T’hah nie kalu kauorg ingat aku ada tulis pasal dia dalam entry yg terdahulu... ala...yang pasal cinta monyet tue...tapi tue semua dah tinggal kenangan sebab dia dah pun tukar title..dah jadi isteri orang dah pun...majlis tue pada 12 May 2012...selalunya org Kelantan wat majlis hari Jumaat sbb kat sana Jumaat adalah weekend tapi sbbkan bbrapa org kawan kitaorg termasuk aku dok keje kat KL terpksalah dia buat hari Sabtu...


Kalau nak diceritakan kisah cinta diorg, aku tak berapa tahu sangat..yelh aku pun jarang kot balik kampung...kalau balik pun lebih suka spend masa dgn anak2 buah...Cuma yang aku tahu diaorg kenal masa diaorg satu tempat kerja dulu...masa tue T’hah nie tgh tnggu utk smbung degree...maknanya hubungan diaorg dah lebih 4 tahun terjalin dan alhamdullilah berakhir dgn ikatan perkahwinan...tapi dgr2 citer hbungan diaorg nie tak berapa direstui oleh adik-beradik T’hah tapi her mom ok jer...restu atau tak, dah memang jodoh diaorg bersatu juga akhirnya...



Hari tu, T’hah sangat cantik.. baju yang dia pakai semuanya cantik2...yang paling aku suka masa majlis akad nikah...tapi ada satu story disebalik majlis dia yang melibatkan aku...apa dia???kek utk sesi potong-memotong telah dibawakan dari Kelana Jaya oleh AKU (saja je nak highlightkan diri sendiri...hehehhehe)...bayangkan mcmana aku bawa balik kek tu dgn selamatnya ke KB...kalau org lain bawak kereta ditemani oleh manusia kat seat sebelah driver, aku pulak hari tue ditemani kek tersebut...siap pakai ‘seat belt’ kot kek tu (terlupa nak ambik gambar)...manalah tahu kot2 ter’brek’ emergency tak derlah kek tue terpelanting...masa mula2 pergi ambik kek tue kat KJ memang aku terkejut giler – “mak aii..besar giler kek nie...”Memang sedikit terseksa tapi demi kawan baik aku sanggup...gara2 bawa kek tersebut, aku terpksa bawa kereta dgn perlahan2 dan penuh berhati2... kalau boleh segala lubang yang ada kat atas jalan raya tue aku cuba elakkan...ingat lagi masa lalu kat tol (aku bayar tunai sbb t n’g aku tak topup) kakak dkat tol tue tegur – “eh,eh..dia bawa kek kahwinlah...”Alhamdullilah, kek tue tersebut smpi dgn selamatnya dan tanpa cacat cela atau kerosakan...lega sangat2 rasanya...


Keseluruhan majlis berjalan dengan jayanya...kepada T’hah, aku ucapkan selamat pengantin baru, semoga kekal ke anak cucu dan akhir hayat...seorang lagi geng aku dah jadi isteri orang...yang tinggal cuma aku dengan wanie...emmmm...



See Ya...

2 comments:

  1. mek sue,
    kek tu sgt cantikkkkk! berapa harga kek mcm tu??

    ReplyDelete
  2. kek tue tempah dari kwn kitaorg..kira dia bg harga member2..
    kalu harga kat luar mmg mhallah..dlm rm300++
    kalau kak nad betul2 berminat saya blh 'rekemenkan'...akak bleh buka blog nie - madaboutcakes...

    ReplyDelete