Wednesday 4 April 2012

AL-RAZZAQ

Salam Diaries,
Ingat lagi tak entry pasal kedai makan mak aku yang diberi nama AL-RAZZAQ...Kali nie bukan nak mempromosi pasal kedai tue...kauorang pun tahukan maksud AL-RAZZAQ tu...tapikan bila diteliti betul2, nama tue merangkumi nama anak serta cucu kepada mak dengan ayah aku...nak tahu???as below :-

R - Rizal (cucu pertama dalam family, anak abg ngah)
A - Ana (panggilan untuk aku dalam family)
Z - Zuan (abang sulung aku)
Z - Zelan (abang kedua aku)
A - Akmaliyana (cucu perempuan kedua dalam family, anak abg ngah)
Q - Qaisara (cucu perempuan pertama dalam family, anak abg long)

Cuma nama adik aku yang bongsu - Iman jer tak der dalam tue...kata ayah aku, even nama dia xder sekalipun dalam nama kedai tue, dia memang dah jadi big boss atau dengan ayat lain 'tauke' utk kedai tue...

See Ya...

No comments:

Post a Comment