Wednesday 17 December 2014

Trip to Desa Cattle @ Kundasan

Salam semua...

Dah lama giler aku tak update apa2 kat blog nie since 'boyfriend' yang paling aku sayang kat dunia pergi 'menghadap' penciptaNya bulan September hari tue...nak kata aku berkabung tue xde sangatlah...tapi alasan biasa - KEMALASAN melanda diri...itulah tak ter'update' blog nie...

Entah kenapa tetiba datang kerajinan aku utk update pasal trip nie...as semua orang tahu yang aku skrg bekerja di Sandakan, Sabah...jadi adalah 2,3 tempat menarik yang aku dah lawati sepanjang almost 7 bulan (saat entry nie ditulis) aku kat sini...Kundasan - salah satu tempat yang aku memang teringin sesangat nak pergi...konon2nya nak ber'honeymoon' kat sana dengan MIS nnti...tapi tup2 aku yang dahulu sampai...maaf yer, MIS...

Asalnya trip ke Kundasan nie mmg tiada dalam plan lawatan pihak hospital...sebenarnya aku ikut lawatan pihak hospital ke hospital Kudat...masa otw nak ke Kudat, kami punya driver ikut jalan lain yang mana Tuhan jer tahu betapa terseksanya aku masa tue...dia punya 'corner' kalah ular yang kena palu...serius kalau diajak lagi sekali utk melalui jalan tersebut memang aku surrender...huhuhuhu..... jadi disebabkan hal itu, driver buat keputusan utk ikut jalan kundasan bila pulang ke Sandakan....maka terjadilah trip ke Kundasan...Apa yang ada di Kundasan??? Agak2 kauorang pernah perasan tak kat packaging susu tepung Fernleaf - gambar ladang ternakan Lembu di New Zealand tue??? Cantik kan??? Tapi nak ke New Zealand tue entah bilalah...tapi xper kat Malaysia nie pun ada....di mana lagi kalu bukan di Kundasan iaitu Desa Cattle, Kundasan..sepanjang perjalanan nak ke sana kauorang boleh nampak puncak gunung kinabalu...
Ingat lagi tak susu tepung nie???
Puncak Gunung Kinabalu





Masa dekat2 nak sampai ke Kundasan dah terasa suhu sejuk kat sana..alhamdullilah perjalanan kami lancar tanpa sebarang kesesakan lalulintas...bila dah sampai di pekan kecil kat sana, perjalanan diteruskan lagi dengan mendaki bukit...rasanya aku sendiri pun tak berani nak drive 'my Hitam' aku ke sana dengan keadaan jalan yang berbatu besar...dah sampai sana setiap orang dikenakan bayaran iaitu RM4.00 utk dewasa dan untuk kanak-kanak pulak lupa nak tengok...hehehhehe....orang sememangnya ramai..al-maklumlah musim cuti sekolah tambah kami pergi on weekend...turun je dari kereta kami disambut dengan bau 'lembu'...mula2 rasa gatal2 juga hidung nie tapi bila ke'eksited'an menguasai diri, bau tue macam hilang macam tue saja....malas nak menaip panjang2, layan jerlah gambar2 yang berjaya di'monopod'kan oleh aku and the geng...

Hi...We'll at Kundasan
Rasanya kalau lembu tue ada tangan, confirm mereka pun buat 'peace' mcm kitaorg...pandai lembu2 nie posing tau...
Tengoklah tue...betapa terujanya aku bergambar dengan lembu2 tue semua...huhuhuhuu


Keterujaan dapat aiskrim fresh dari ladang..perisa Vanila highly recommand...
Selit gambar - memang tersangat disiplin lembu2 nie..
Keterujuan belum habis lagi nie...
Kat sini memang wajib ambik gambar...yang penting 'peace' di dahi tue memang tak boleh tinggal

Macam kat overseas kan??? Really LOVE this Pic...

Oklah, itu saja setakat hari nie...See ya....












No comments:

Post a Comment