Saturday 1 June 2013

Hi..saya Pak Tam :)

Hi,

Saya benda baru dlm hidup pemilik blog nie...saya xder nama sbb tuan saya tak tahu nak bg nama apa..kdg2 dia pnggil saya ‘hitam’, kdg2 dia pnggil saya ‘supit’ (sebut dlm loghat Kelantan) yg bermaksud plastic bag..msti tertnya2kan kenapa tuan saya pnggil saya 'supit'??? sbb saya obses dgn plastic bag..pantang kalau saya dgr bunyi kruk, kruk (betul ke bunyi mcm tue???) confirm2 saya akan cari...tapi last2 dia panggil saya Pak Tam..sebabnyer adalah saya kucing jantan dan saya berwarna hitam...kata tuan saya lg saya nielh peneman kala dia kesunyian, keseorangan kat rumah...dia sllu borak2 dgn saya even saya xblh nk reply blik...tapi saya tahu yg dia akan rasa lega sgt2 bila dia borak2 dgn saya terutama skli bila dia ada masalah dgn MIS...jgn cakap tuan saya ‘tak betul’ plak sbb dia still manusia yg normal cuma sebabkan dia keseorangan sbb itulah dia borak2 dgn saya...
 

Mengikut cerita tuan saya jumpa saya pada 25 May 2013, hari Sabtu lebih kurang jam 5.30ptg...detail gituuu....masa tue diaorg baru pulang dari kenduri kahwin...sdg dok beri mkn kat kucing2 yg mmg tuan saya dgn family bela, entah dari mana saya muncul....kata tuan saya masa tue saya kotor sgt2...mungkin bru lpas jatuh dlm longkang tambah pulak kat telingan saya ber’kurap’...tapi tuan saya tetap bagi saya makanan....kauorg jgn tnya plak saya asal dari mana yerrrr....sbbnyer saya sndiri pun xtahu asal-usul saya...tapi skrg saya dah tak kisah sbb kehidupan saya dh terjamin lepas jmpa dgn tuan saya...dia jaga saya dgn baik – bagi makanan yang sedap, suka bergurau/bermain dgn saya, belai badan saya dgn manja....:))

 
Esoknya, tuan saya nak blik PJ...Bincang punya bincang dgn family akhirnya tuan saya bawak saya blik PJ bersama...walaupun masa tue bdn saya still kotor & ada kurap, tuan saya dgn baik hatinya mengambil saya utk dijadikan teman aka haiwan peliharaan...dan pertama kalinya saya berjalan jauh dalam tempoh masa yang lama...mana tidaknya hari tue tuan saya terpksa tempuh ‘jam’ selama 12 jam...dan sekarang permulaan hidup baru saya bersama orang baru iaitu tuan saya....

Masa entry nie ditulis, saya dah bersama selama 2 minggu lebih...oklah dok dgn dia cuma bosan sgt2 bila time dia pergi kerja ataupun bila dia kuar jalan2 dgn MIS...makan, tidur, main2 kejap, minum air, masuk toilet (buang air besar/kecil) lepas tue sambung makan, tidur, main2 kejap................itulah yang selalu saya buat bila sorang2 kat rumah....tapi bila tuan saya ada kitaorg selalu main sorok2...hehehehehhe....

It's me - Pak Tam

See Ya...

No comments:

Post a Comment